Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Leichtbau im Automobil (LiA) Bildinformationen anzeigen
Leichtbau im Automobil (LiA) Bildinformationen anzeigen
Leichtbau im Automobil (LiA) Bildinformationen anzeigen
Leichtbau im Automobil (LiA) Bildinformationen anzeigen

Leichtbau im Automobil (LiA)

Leichtbau im Automobil (LiA)

Leichtbau im Automobil (LiA)

Leichtbau im Automobil (LiA)

Mitarbeiter des LiA

Alan Camberg

Kontakt
Publikationen
 Alan  Camberg

Leichtbau im Automobil

Wissenschaftlicher Mitarbeiter - Teamleiter Simulation

Telefon:
+49 5251 60-5961
Fax:
+49 5251 60-5333
Büro:
Y2.228
Web:

ResearchGate Profile

Alan Camberg on ResearchGate

Konferenzbeiträge

9. A holistic approach to the lightweight design of tailored structural components using the example of a hybrid A-pillar; Hielscher C., Camberg A. A.;  Aachen Body Engineering Days, Aachen, 2019

8. Predicting plasticity and fracture of severe pre-strained EN AW-5182 by Yld2000 yield locus and Hosford-Coulomb fracture model in sheet forming applications; Camberg A. A., Tröster T., Bohner F., Tölle J.; International Deep Drawing Research Group 38th Annual Conference, Enschede, 2019

7. Investigation of ductility and fracture characteristics of EN AW-5182 H18 at non-isothermal forming conditions; Camberg A. A., Tröster T., Bohner F., Tölle J.; 5th MATFEM Conference, München/Hohenkammer, 2019

6. LHYBS – Lightweight Design by Novel Hybrid Materials; Camberg A.A., Troester T., Heggemann, T., Homberg, H., Schaper, M., Dietrich, J., Bremser, W., Achterberg, L., Kabst, M., Wille, M., Peckhaus, V.; 8th NRW Nano Conference, Innovations in Materials and Applications. Dortmund, 2018

5. Modelling the interface of hybrid Metal-FRP components joint by form closures; Triebus M., Tröster T., Camberg A. A., Bienia S., Dröder K.; 15th German LS-DYNA Forum, Bamberg, 2018

4. Innovative Hybrid Material and Structure Concepts for Automotive Lightweight Design: Potentials and Challenges; Camberg A.A., Troester T.; International Energy Agency - Advanced Materials for Transportation Applications, Technical Symposium Berlin, 2018

3. Tailored Stacked Hybrids – an Optimization-Based Approach in Material Design for Further Improvement in Lightweight Car Body Structures; Camberg A.A., Stratmann I., Troester T.; Proceedings of Faszination Hybrider Leichtbau, Wolfsburg, 2018

2. Optimization-based material design of tailored stacked hybrids for further improvement in lightweight car body structures; Camberg A.A., Troester T.; Proceedings of 3rd Int Conf on Hybrid Materials and Structures, Bremen, 2018

1. Influence of strain rate on the instability in high speed cupping tests - Investigation on dual phase steel and numerical validation by CRACH; Weiß-Borkowski N., Gese H., Camberg A., Richter H., Marten T., Troester T.; 4th MATFEM Conference, München/Hohenkammer, 2016

Zeitschriften

5. Top-Down-Entwicklung von Faser-Metall-Laminaten auf Grundlage von Gesamtfahrzeugsimulationen; Camberg A. A.; Carbon Composites Magazin 2/2018; ISSN 2366-8024, 2018

4. Formability enhancement of EN AW-5182 H18 aluminum alloy sheet metal parts in a flash forming process: testing, calibration and evaluation of fracture models; Camberg A. A., Bohner F., Tölle J., Schneidt A., Meiners S., Tröster T.; IOP Materials Science and Engineering 418(1):012018; DOI: 10.1088/1757-899X/418/1/012018, 2018

3. Forming limit curves of DP600 determined in high-speed Nakajima tests and predicted by two different strain-rate-sensitive models; Weiß-Borkowski N., Lian J., Camberg A., Tröster T., Münstermann S., Bleck W., Gese H., Richter H.; American Institute of Physics AIP Conference Proceedings 1960, 150017 (2018); DOI: 10.1063/1.5035024, 2018

2. Top-down design of tailored fiber-metal laminates; Camberg A.A., Engelkemeier K., Dietrich J., Heggemann T.; lightweight.design 2/18 DOI 10.1007/s41777-018-0004-1, 2018

1. Manufacturing and investigation of steel-CFRP hybrid pillar structures for automotive applications by intrinsic resin transfer moulding technology; Wang Z., Lauter C., Sanitther B., Camberg A., Troester T.; Int. J. Automotive Composites, Vol. 2, 2016; DOI: 10.1504/IJAUTOC.2016.084322

Die Universität der Informationsgesellschaft